nauczyciel przedszkola

Współpraca nauczycieli

Czym to są spotkania kawiarniane nauczycieli?

W Baby City przykładamy dużą wagę do jakości edukacji i opieki nad dziećmi. 

Jednym z filarów tej jakości są regularne spotkania nauczycieli, które umożliwiają nam wymianę doświadczeń, wspólne planowanie i wsparcie zespołowe. Nazywamy to spotkaniami kawiarnianymi, choć z kawiarnią mają niewiele wspólnego:-) Może to, że najczęściej spotkamy się przy wspólnym stole z kawą przyniesioną z kuchni:-) Nazwa natomiast zachęca i nam się podoba:-)

Ten pomysł został zainspirowany najlepszymi praktykami edukacji skandynawskiej. A celem projektu jest zapewnienie stałego rozwoju kadry i dostosowanie działań do indywidualnych potrzeb dzieci. Dzięki temu staramy się, by Baby City było faktycznie miejscem, gdzie opieka nad dziećmi jest wynikiem pracy zespołowej, innowacyjnych metod edukacyjnych i zaangażowania wszystkich.

Jak wyglądają kawiarniane spotkania nauczycieli w przedszkolu Baby City?

Regularność i struktura spotkań jako podstawa sukcesu:-)

Najtrudniejsze w życiu nauczyciela jest znaleźć wolny czas:-) 

Dlatego nasze spotkania zostały wpisane w stały grafik nauczycieli, tak by mogły odbywać się regularnie, co najmniej raz na dwa tygodnie, aby omówić wyzwania dnia codziennego, wymienić się doświadczeniami oraz spotkań z ekspertem na dany temat.  To też czas wzajemnej superwizji, dawania sobie wsparcia psychicznego, tak ważnego w tej pracy.

Ustalenie struktury spotkań jest kluczowe – każda sesja ma swój temat przewodni, np. metody wspierania rozwoju emocjonalnego dzieci, strategie współpracy z rodzicami. Ta regularność i struktura spotkań, daje nauczycielom pewność, że ich praca jest spójna i zorientowana na długofalowy rozwój każdego dziecka

Wymiana doświadczeń i budowanie zespołu

Każde spotkanie to szansa, aby podzielić się swoimi doświadczeniami i wyciągnąć wnioski z sukcesów i wyzwań, z którymi każdy nauczyciel się mierzy. Spotkania prowadzone są w atmosferze dialogu i zaufania, co sprzyja otwartej wymianie myśli i wspólnemu poszukiwaniu rozwiązań.

nauczyciele w przedszkolu

 Zbudowanie atmosfery otwartości i zaufania nie jest łatwe dla polskich nauczycieli, którzy najczęściej działają w pojedynkę, zamknięci w grupie lub klasie, rozliczani z ewentualnych porażek czy błędów. Dlatego kluczowe jest budowanie kompetencji pracy zespołowej, dialogu, otwartości, szacunku i wzajemnego wsparcia. Służą temu odpowiednie techniki trenerskie, czy coachingowe.

Kluczowe cele spotkań nauczycieli: najlepsze praktyki

Uważność na potrzeby dziecka

Jednym z głównych celów spotkań jest omówienie potrzeb dziecka, czerpiąc z neurodydaktyki oraz dostosowanie metod pracy do jego unikalnych cech. 

Nauczyciele wspólnie pracują nad metodyką nauczania, aby móc zapewnić najwyższą efektywność pracy oraz odpowiednie wsparcie w zakresie emocjonalnym, poznawczym i społecznym. Razem szukamy rozwiązań, definiujemy potrzeby szkoleniowe, praktykujemy to co wynieśliśmy z teorii.

Indywidualizacja opieki i nauczania stanowi rdzeń naszej filozofii, a uwspólnianie doświadczeń pozwala na bardziej otwarte podejście i rozszerzenie perspektywy możliwych rozwiązań. 

Praca zespołowa i stały rozwój kompetencji

Spotkania nauczycieli w Baby City sprzyjają również wspólnemu rozwojowi zawodowemu – nauczyciele omawiają nowe techniki i podejścia do nauczania, tj. STEAM, Twórcze Rozwiązywanie Problemów, wykorzystanie nowej technologii w nauczaniu, metody obserwacji i oceny funkcjonowania czy praca z deficytami rozwojowymi oraz wiele innych.

Tematy spotkań wynikają z bieżących obserwacji, hospitacji koleżeńskich (nazwanych u nas eksperckimi) czy też propozycji wychodzących od nauczyciela.

Dzięki otwartości na nowe metody edukacyjne i korzystaniu z innowacyjnych rozwiązań, przedszkole Baby City stale podnosi jakość nauczania i dostosowuje się do zmieniających się potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców. Taka kultura pracy oparta na dialogu i wsparciu zespołowym wzmacnia poczucie odpowiedzialności za jakość edukacji i dobro dzieci.

Elementy kluczowe dla sukcesu

  1. zapewnienie odpowiedniego czasu dla nauczyciela poza grupą
  2. regularność spotkań i wspólne zasady współpracy
  3. stworzenie atmosfery otwartości, dialogu i wsparcia jako podstawy współpracy 
  4. ustalanie tematów odpowiadających na potrzeby nauczyciela, dziecka, przedszkola
  5. elastyczność ze strony nauczycieli oraz dyrekcji i gotowość do adaptacji nowych metod

Podsumowanie

Jak cykliczne spotkania nauczycieli wspierają rozwój i jakość Baby City?

Regularne spotkania nauczycieli w Baby City stanowią fundament naszej filozofii edukacyjnej, gdzie priorytetem jest rozwój każdego dziecka w atmosferze wsparcia i zrozumienia. Wzorując się na najlepszych praktykach skandynawskich, cykliczne spotkania umożliwiają nie tylko wymianę wiedzy i doświadczeń, ale także wprowadzanie innowacyjnych metod pracy oraz elastyczne podejście do indywidualnych potrzeb dzieci. 

Przedszkole Baby City dzięki takim spotkaniom staje się miejscem, gdzie każda osoba w zespole dąży do wspólnego celu – zapewnienia najwyższej jakości edukacji i opieki.

Udostępnij:

Facebook
X
przedszkole warszawa mokotów

Social Media

Poprzednie aktualności:

Wyszukaj wpisy

na topie

przeglądaj artykuły

nauczyciel przedszkola

Współpraca nauczycieli

Czym to są spotkania kawiarniane nauczycieli? W Baby City przykładamy dużą wagę do jakości edukacji i opieki nad dziećmi.  Jednym z filarów tej jakości są regularne spotkania nauczycieli, które umożliwiają

terapia ADHD w przedszkolu

Dni w terenie

Wyjątkowe podejście do edukacji w Przedszkolu Baby City na Mokotowie Przedszkole to jedno z pierwszych miejsc, gdzie dzieci rozpoczynają swoją przygodę z nauką i eksploracją świata. Wybór odpowiedniej placówki jest

ADHD

ADHD w przedszkolu: Zrozumienie, Wsparcie i Edukacja ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, jest tematem, który budzi wiele emocji i kontrowersji, zwłaszcza w kontekście edukacji przedszkolnej. Dzieci z

Summer show

Jest taki dzień… Czemu występy dzieci są dla nas ważne?  Przedstawienia i występy to nie tylko forma zabawy, ale również ważne narzędzie rozwoju dzieci. Angażowanie się w teatr i występy