Olimpiada Kreatywności

Olimpiada Kreatywności Destination Imagination 2025 W tym roku po raz 5.! dołączyliśmy do programu Światowa Olimpiada Kreatywności, który jest największym na świecie, interdyscyplinarnym programem edukacyjnym dotyczącym kreatywności – dla dzieci, młodzieży i studentów. Wcześniej organizowana we Wrocławiu. W tym roku po raz pierwszy zagościła w Warszawie. Dlaczego tam jesteśmy co roku? Program zorientowany jest na […]
Adaptacja do żłobka i przedszkola

Rekrutacja na rok 2025 / 2026 dobiega końca Przychodzi czas na przygotowanie się do nowej przygody. Zarówno dla Rodziców jak i dzieci. Co mozna zrobić, jakie obawy nam towarzyszą, jak przejść przez ten proces najlepiej dla wszystkich – zebralismy dla Was kilka informacji. Co to jest adaptacja? Adaptacja w przedszkolu to nie tylko proces przyzwyczajania […]
Myślenie logiczne

Myśl logicznie czyli rozpoznawaj przyczyny i skutki Podstawą logicznego myślenia jest umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego. Proces uczenia się myślenia przyczynowo-skutkowego stanowi istotny element w edukacji dzieci, który ma znaczący wpływ na ich rozwój intelektualny, społeczny i emocjonalny. Myślenie logiczne to zdolność analizy relacji między zdarzeniami, rozumienia konsekwencji działań oraz prognozowania skutków różnych sytuacji. Rozwijanie logicznego myślenia […]
Piknik British Fun day

British Fun Day na Sadybie – czyli herbatka z Królem Karolem i inne szaleństwa! Szykujcie kapelusze, brytyjski humor i wygodne buty – bo już 7 czerwca w godzinach 11:00–14:00 zapraszamy Was serdecznie na wyjątkowy piknik rodzinny British Fun Day – wydarzenie organizowane przez przedszkole i żłobek Baby City w ramach Ogrody Otwarte Miasta Ogród Sadyba. […]
Jak uczyć samodzielności

Jak uczyć dziecko samodzielności? – Przewodnik dla rodziców dzieci w wieku od 2 do 6 lat Wiek przedszkolny, obejmujący dzieci od około 2 do 6 roku życia, to niezwykle dynamiczny czas w rozwoju mądrości, emocji i umiejętności dziecka. W tym okresie maluchy uczą się nie tylko mówić, poruszać z większą sprawnością czy współdziałać z rówieśnikami, […]
Dwujęzyczne dzieci

Dwujęzyczność z naukowego punktu widzenia W pierwszych latach życia dziecka zachodzą wszystkie najważniejsze procesy akwizycji językowej. W okresie tym – zwanym okresem szczególnej wrażliwości językowej – „działają” specyficzne „mechanizmy przyswajania języka”, dzięki którym mózg dziecka efektywnie gromadzi, przetwarza i organizuje informacje językowe. I to w tym okresie istnieją najbardziej sprzyjające warunki także dla rozwoju kolejnego, […]
Książki dla dzieci – polecane tytuły

Polecane tytuły książek nt. rozwoju społecznego i emocjonalnego Nie musimy wcale pisać, jak bardzo książki są pomocne w wychowaniu dziecka. Dostarczają nam pomysłów, inspiracji i przykładów, które tak się przydają, by wytłumaczyć dziecku ten świat. Wybraliśmy, tym razem polecane książki, które w cudowny sposób wesprą Was w kształtowaniu rozwoju emocjonalnego i społecznego dziecka. A ten […]
Współpraca nauczycieli

Czym to są spotkania kawiarniane nauczycieli? W Baby City przykładamy dużą wagę do jakości edukacji i opieki nad dziećmi. Jednym z filarów tej jakości są regularne spotkania nauczycieli, które umożliwiają nam wymianę doświadczeń, wspólne planowanie i wsparcie zespołowe. Nazywamy to spotkaniami kawiarnianymi, choć z kawiarnią mają niewiele wspólnego:-) Może to, że najczęściej spotkamy się przy […]
Dni w terenie

Wyjątkowe podejście do edukacji w Przedszkolu Baby City na Mokotowie Przedszkole to jedno z pierwszych miejsc, gdzie dzieci rozpoczynają swoją przygodę z nauką i eksploracją świata. Wybór odpowiedniej placówki jest kluczowy dla rozwoju maluchów. Przedszkole Mokotów Baby City wyróżnia się na tle innych, dzięki unikalnemu podejściu do edukacji. Jednym z wielu czynników wyróżniających jest regularna […]
ADHD

ADHD w przedszkolu: Zrozumienie, Wsparcie i Edukacja ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi, jest tematem, który budzi wiele emocji i kontrowersji, zwłaszcza w kontekście edukacji przedszkolnej. Dzieci z ADHD często zmagają się z brakiem koncentracji, impulsywnością, niską kontrola emocji, co może być wyzwaniem zarówno dla nich, jak i dla nauczycieli oraz rodziców. W […]