Najczęstsze pytania
Pyta Tata Mama a Baby City odpowiada
W żłobku pracujemy w grupach 12 lub 15 osobowych.
W przedszkolu są grupy maksymalnie 18 osobowe.
W każdej grupie pracuje 3 nauczycieli – wychowawca, wychowawca anglojęzyczny i asystent lub nauczyciel wspomagający proces kształcenia.
Grupy żłobkowe są wyłącznie przy ul. Zielonej. Grupy przedszkolne są zarówno przy ul. Zielonej jak i Bonifacego.
Oba budynki mają własną kuchnię, plac zabaw, sale do zajęć muzyczno-ruchowych. Podobny jest też układ sal dla grupy. Każda z grup ma 2 sale (sala zabaw i sala do odpoczynku, lub sala zabaw i dydaktyczna) oraz łazienkę przylegającą do sal.
Oba budynki spełniają wysokie normy bhp, sanitarne oraz ppoż.
Pracujemy codziennie w godz. od 7:30 do 18:00.
7:30 – świetlica poranna i powolny rozruch
8:30-9:30 – gimnastyka poranna i śniadanie w formie bufetu – dajemy dzieciom wybór.
10:00 – po posprzątaniu ze stołów i umyciu rączek siadamy do kręgu, gdzie prezentowany jest temat dnia. Zaczynamy lub kontynuujemy projekt. Podążamy za ciekawością dzieci dobierając treści pod ich zainteresowania – w języku polskim lub angielskim.
11:00 – wychodzimy do ogrodu
12:30 – I danie – zupa
13:00 – odpoczynek – krótki lub dłuższy oraz zajęcia rozwijające indywidualne pasje i zainteresowania
14:30 – II danie
15:00 – wychodzimy do ogrodu lub kontynuujemy edukację ćwicząc umiejętności nabyte przed południem.
16:30 podwieczorek w ogrodzie lub w sali
18:00 – koniec przedszkola
W obu budynkach posiadamy własną kuchnię. Pracują z nami 2 kucharki i 1 dietetyk, który opracowuje zdrowe menu na kaądą porę roku.
Posiłki serwowane są w sali. Podążamy trendem „dajemy dzieciom wybór”. A zatem jedzonko na talerze nakładane jest samodzielnie przez dzieci z serwowanych posiłków do wyboru, bądź nakładane przez nauczycieli za wyborem dzieci.
Tak. Przygotowujemy różne diety od wegańskiej, po bezmleczne, bezglutenowe, z wyłączeniem niektórych produktów i inne.
Wszyscy nauczyciele, terapeuci i psychologowie mają pełne kwalifikacje pedagogiczne, a instruktorzy przygotowanie pedagogiczne.
Naszą główną metodyką jest STEAM (science, technology, engineering, art and math), praca projektowa, praca w zespole. Wykorzystujemy elementy pedagogiki Marii Montessorii (oddolne uczenie się i uważność na zainteresowania), oraz Reggio Emilia (prowokacje edukacyjne).
Baby City stosuje metodę immersji, co oznacza, że w każdej grupie przez cały dzień pracuje nauczyciel anglojęzyczny lub native speaker. Prowadzi on odrębny program dydaktyczny zbieżny w treściach z programem polskim.
Adaptacja zaczyna się z rodzicem, babcią, dziadkiem, ciocią. I trwa tak długo jak długo dziecko potrzebuje. Średnio ok. tygodnia. W kolejnym tygodniu, dziecko jest w Baby City krócej. Aby w 3. tygodniu zakończyć proces sukcesem:-)
W procesie adaptacji towarzyszy Państwu nauczyciel grupy oraz psycholog, jesli jest taka potrzeba.
Ważne jest dla nas indywidualne podejście do każdego dziecka, szczególnie w sytuacjach stresowych.
Reakcja nauczyciela zależy od sytuacji. Może to być przytulenie, ciepłe słowa, nauka samoregulacji i podawanie narzędzi wyciszających. Staramy się, by w sytuacjach konfliktowych między dziećmi – szukać wspólnego rozwiązania sytuacji i nauczyć dzieci samodzielnego rozwiązywania konfliktów. Nie szukamy winnych, nie oskarżamy. Uczymy kompetencji społecznych, które mają służyć przyszłym sytuacjom. O wszystkich sytuacjach na bieżąco mówimy rodzicom, aby też wspierali nas w nie-„łatwym” procesie wychowania.
Pracę wychowawczą opieramy na teorii Marschalla Rosenberga Porozumienia bez przemocy oraz Jane Nelsen – Pozytywna dyscyplina.
Najważniejsze jest zrozumienie potrzeb dziecka, odpowiedni sposób reakcji na zachowanie, komunikacja i uczenie kompetencji społecznych. Każde niepożądane zachowanie jest doskonałym momentem na kształtowanie pożądanych kompetencji.
Dzieci zachowują się dobrze, kiedy czują się dobrze. Relacja, więź z nauczycielem, uwaga, poczucie przynależności i znaczenia zapewniają sukces wychowawczy.
Motywacja, zachęta i wzmocnienie pożądanych zachowań zapewniają sukces młodego człowieka w świecie.
Dzieci chore nie są przyjmowane do żłobka ani przedszkola. W razie zachorowania w trakcie dnia, dzwonimy do rodziców, by odebrali malucha wcześniej.
Bezpieczeństwo dzieci jest dla nas priorytetem. Posiadamy odpowiednie procedury wypadkowe, BHP, sanitarne, przeciwpożarowe. Kadra szkolona jest pod kątem I pomocy co roku. Żłobek i przedszkole jest monitorowane a furtki i drzwi są zamknięte i otwierane na kod.
Tak!
Współpracujemy z najlepszymi szkołami w Warszawie a dyrektorzy szkół są częstymi gośćmi Baby City. Wiemy jak i czego uczyć, tak by dzieci dostawały się do szkół pierwszego wyboru. Współpracujemy ściśle z rodzicami, wspierając 6 latków w osiągnięciu pełnej gotowości szkolnej.
Nasi absolwenci są obecnie uczniami wszystkich najbardziej renomowanych szkół podstawowych: STO, Zespołu Bednarska, Fundacji Primus, szkół dwujęzycznych, międzynarodowych i brytyjskich. Metoda TRP, którą pracujemy zapewnia, że nasi absolwenci nie tylko są gotowi do 1 klasy, ale przede wszystkim chcą się uczyć i wiedzą jak to zrobić. Chętne 6-latki podchodzą do pierwszego egzaminu kompetencji Cambridge z jęz. angielskiego PTE.
Opieka na część dnia jest możliwa w wyjątkowych przypadkach.
Co do zasady, udostępniamy dzieciom opiekę całodniową, z uwagi na przemyślany program dydaktyczno-wychowawczy, który rozłożony się w godz. 9.00 – 16.00, tak by dać dzieciom szansę zarówno na zajęcia dydaktyczne, ale i zabawy swobodne, które są ogromnie ważne w celu zbudowanie kompetencji społecznych i utrwalenie treści programowych.
Z rodzicami komunikujemy się na parę sposobów:
- na bieżąco – spotykamy się przy przyjściu i odbiorze dziecka (lubimy opowiadać:-))
- mamy 2 razy w roku lub częściej jeśli jest taka potrzeba – spotkania organizacyjne.
- są dni otwarte, gdzie rozmawiamy indywidulanie o rozwoju dziecka na podstawie arkuszy obserwacji.
- posiadamy system aplikację Kidsview do komunikacji z rodzicami (plan dnia, plany wycieczek, ogłoszenia, zdjęcia z dnia, czat i wiele innych funkcji)